Tolkendiensten

Ga is een Kwa-taal, die door zo’n 600.000 mensen als moedertaal wordt gesproken, door het gelijknamige volk de Ga.

Ga is de belangrijkste taal in Greater Accra Region, waar de Ga en Dangme (ookwel GaDangme) volk woonachtig zijn. Zij zijn woonachtig in en rond de Ghanese stad Accra. Ga is een van de gesproken en geschreven talen in Ghana. Ga is sterk verwant met het Ga Dangme, waarmee het de Ga-Dangmetalen vormt. Deze twee groepen staan dan ook bekend als GaDangme. De Dangmes leven rond Accra en de Ga leven in Accra. Ze zijn verwant aan elkaar en noemen elkaar dan ook broer en zus.Christian Jacobsen Protten, de zoon van een Deense soldaat en een Afrikaanse vrouw, bedacht in 1764 een manier van schrijven van Ga met het Latijnse alfabet. Het Ga alfabet is een aantal malen herzien. Laatst recente wijziging was in 1990.

Ga vertalen 

Vertalen is niet hetzelfde als tolken. Bij vertalen gaat het om geschreven taal en tolken om gesproken taal. Heb je een vertaling Ga nodig, bijvoorbeeld voor een arbeidscontract, veiligheidsvoorschriften of een brochure? Neem dan contact op met onze partner Presence 

Waarom Global Talk? 

24 uur per dag, 7 dagen per week

Meer dan 44 jaar ervaring in tolkdiensten

Tolkentelefoon: binnen 1 minuut een tolk aan de lijn

Professionele en gespecialiseerde tolken

Beëdigde tolken en vertalers (Rbtv)

Onze tolken werken volgens gedragscode

Ook inzetbaar bij cultuurvraagstukken

Tolk nodig?

  • Hoe kan ik online tolkendiensten aanvragen?

    Via Mijn GlobalTalk

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu.  Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk
    of:
    Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Je krijgt  via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad hoc aanvraag. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl. Download hier de gebruiksaanwijzing.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal je verder helpen met het inplannen van je tolkdienst.
    of:
    Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl.

    Heb je meer dan 10 reserveringen mail naar reserveringen@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.

    Na elke reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!

    Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.

  • Ik heb een dienst aangevraagd. Hoe gaat het nu verder?

    Bij je aanvraag heb je van ons een referentienummer ontvangen. Deze staat ook in de ontvangen mails. Bewaar dit referentienummer.

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Kies vervolgens nog een keer optie 1.

    Toets de laatste 4 cijfers van je referentienummer in en sluit af met een #.

    Je wordt doorverbonden met de gereserveerde tolk.

  • Staat jouw vraag er niet bij?

    Neem contact met ons op via het contactformulier.