Oeganda is de thuisbasis van talloze andere Bantu-gemeenschappen, behalve de Baganda. Bantu-talen in het land omvatten: Nyoro, gebruikt door de Banyoro; Tooro, gebruikt door de Tooro-bevolking; Runyankole, gebruikt door de Nkore-gemeenschap; Rukiga, gehoord van de Kiga-bevolking; en Lunyole, gebruikt door de Banyole-mensen. Verschillende westerse Nilotic Luo-talen worden gebruikt in het oostelijke deel van Oeganda, zoals Lango, Alur, Kuman, Acholi en Adhola.
De oosterse Nilotische talen omvatten Teso, Karamojong en Bari. De Oost-Soedan-talen die in Oeganda worden gebruikt, zijn Soo, Pokot, Kuliak-talen en Elgon. De talen Ndo, Lugbara, Ma’di en Aringa zijn Centraal Soedan-talen.
Rukiga vertalen
Vertalen is niet hetzelfde als tolken. Bij vertalen gaat het om geschreven taal en tolken om gesproken taal. Heb je een vertaling Rukiga nodig, bijvoorbeeld voor een arbeidscontract, veiligheidsvoorschriften of een brochure? Neem dan contact op met onze partner Presence
Waarom Global Talk?
24 uur per dag, 7 dagen per week
Meer dan 44 jaar ervaring in tolkdiensten
Tolkentelefoon: binnen 1 minuut een tolk aan de lijn
Professionele en gespecialiseerde tolken
Beëdigde tolken en vertalers (Rbtv)
Onze tolken werken volgens gedragscode
Ook inzetbaar bij cultuurvraagstukken
Tolk nodig?
-
Hoe kan ik online tolkendiensten aanvragen?
Via Mijn GlobalTalk
-
Hoe werkt de tolkentelefoon?
Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk
of:
Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Je krijgt via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad hoc aanvraag. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl. Download hier de gebruiksaanwijzing. -
Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?
Bel met 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal je verder helpen met het inplannen van je tolkdienst.
of:
Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl.Heb je meer dan 10 reserveringen mail naar reserveringen@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.
Na elke reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!
Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.
-
Ik heb een dienst aangevraagd. Hoe gaat het nu verder?
Bij je aanvraag heb je van ons een referentienummer ontvangen. Deze staat ook in de ontvangen mails. Bewaar dit referentienummer.
Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Kies vervolgens nog een keer optie 1.
Toets de laatste 4 cijfers van je referentienummer in en sluit af met een #.
Je wordt doorverbonden met de gereserveerde tolk.
-
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem contact met ons op via het contactformulier.