Tolkendiensten

Israël, officieel de Staat Israël, is een land in Azië, het Midden-Oosten en de Levant.

Israël grenst aan Libanon, Syrië, Jordanië, Egypte en de Palestijnse Gebieden, waarbij Israël sinds 1967 de Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogten bezet houdt en deels onder zijn bestuur heeft gebracht. Het land heeft een kust aan de Middellandse Zee en een haven aan de Rode Zee.

Religie

Van de Joodse bevolking is ongeveer een derde religieus en twee derde seculier, waarvan een groot deel wel ‘traditioneel’ is, wat duidt op een sterke affiniteit met Orthodox jodendom zonder een volledig religieus leven te leiden. In totaal: 10% charedisch jodendom, 10% religieus (modern-orthodox jodendom/religieus zionisme), 14% religieus-traditioneel, 22% niet-religieus traditioneel, 22% seculier.

Van de niet-joodse bevolking is 16,6% moslim, 2,1% christen en de Druzen vormen 1,7% van de bevolking.

Meer over Israel

Hoofdstad

Jeruzalem

Inwoners

9,1 miljoen inwoners

Tolk Hebreeuws nodig?

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu.  Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk
    of:
    Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Je krijgt  via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad hoc aanvraag. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl. Download hier de gebruiksaanwijzing.

  • Wat is het verschil tussen een tolk en een vertaler?

    Een tolk is iemand die luistert naar een spreker en de boodschap mondeling vertaalt voor degene die de oorspronkelijke taal niet (goed) begrijpt.
    Een vertaler is iemand die een geschreven tekst schriftelijk overbrengt naar een andere taal.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal je verder helpen met het inplannen van je tolkdienst.
    of:
    Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl.

    Heb je meer dan 10 reserveringen mail naar reserveringen@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.

    Na elke reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!

    Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.

  • In welke talen kan ik een tolk reserveren?

    Wij hebben tolken in ruim 200 talen. Kijk hier voor een overzicht.

  • Staat jouw vraag er niet bij?

    Neem contact met ons op via het contactformulier.