Tolkendiensten

Oostenrijk, officieel de Republiek Oostenrijk, is een binnenstaat in Centraal-Europa. Het land grenst in het westen aan Zwitserland en Liechtenstein, in het noorden aan Duitsland en Tsjechië, in het oosten aan Slowakije en Hongarije en in het zuiden aan Italië en Slovenië. Oostenrijk ligt in de Alpen en heeft een oppervlakte van 83.871 km², waarvan slechts 32% onder de 500 meter ligt. De hoofdstad is Wenen, die ook met afstand de grootste stad van het land is. Van de inwoners spreekt het merendeel Duits, dat ook de officiële taal is.

Religie

Volgens de volkstelling van 2001 was in dat jaar 73,6% van de Oostenrijkers geregistreerd als katholiek. Daarnaast was 4,7% protestant (voornamelijk luthers), 4,2% moslim, hing 3,5% andere religies aan en had 12% geen religie.

Meer over Oostenrijk

Talen

Duits, Hongaars, Roma-Sinte, Sloveens

Hoofdstad

Wenen

Inwoners

8,9 miljoen inwoners

Tolk Duits nodig?

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu.  Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk
    of:
    Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Je krijgt  via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad hoc aanvraag. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl. Download hier de gebruiksaanwijzing.

  • Wat is het verschil tussen een tolk en een vertaler?

    Een tolk is iemand die luistert naar een spreker en de boodschap mondeling vertaalt voor degene die de oorspronkelijke taal niet (goed) begrijpt.
    Een vertaler is iemand die een geschreven tekst schriftelijk overbrengt naar een andere taal.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal je verder helpen met het inplannen van je tolkdienst.
    of:
    Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl.

    Heb je meer dan 10 reserveringen mail naar reserveringen@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.

    Na elke reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!

    Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.

  • In welke talen kan ik een tolk reserveren?

    Wij hebben tolken in ruim 200 talen. Kijk hier voor een overzicht.

  • Staat jouw vraag er niet bij?

    Neem contact met ons op via het contactformulier.