Tolkendiensten

Slovenië, officieel de Republiek Slovenië, is een land in Midden-Europa aan de zuidrand van de Alpen, en is lid van de Europese Unie. Het wordt begrensd door Oostenrijk in het noorden, Italië en de Adriatische Zee in het westen, Kroatië in het zuiden en oosten en Hongarije in het noordoosten. Het land is klein, dichtbebost en bergachtig. In het westen heeft het land een korte Adriatische kust. De grens met Oostenrijk wordt grotendeels gevormd door de waterscheiding van de bergkam van de Karawanken, met toppen boven de 2000 meter, die deel uitmaken van de Alpen. Slovenië werd een soevereine staat nadat het op 25 juni 1991 zijn onafhankelijkheid uitriep. Vóór de onafhankelijkheidsverklaring maakte Slovenië deel uit van het voormalige Joegoslavië als (Socialistische) Republiek Slovenië. Op 1 mei 2004 werd Slovenië lid van de EU. Sinds 2007 hanteert Slovenië de euro als betaalmiddel.

Religie

Katholiek 57,8%, Overig christelijk 3,3%, Islamitisch 2,4%

Meer over Slovenië

Hoofdstad

Ljubljana

Inwoners

2 miljoen inwoners

Tolk Sloveens nodig?

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu.  Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk
    of:
    Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Je krijgt  via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad hoc aanvraag. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl. Download hier de gebruiksaanwijzing.

  • Wat is het verschil tussen een tolk en een vertaler?

    Een tolk is iemand die luistert naar een spreker en de boodschap mondeling vertaalt voor degene die de oorspronkelijke taal niet (goed) begrijpt.
    Een vertaler is iemand die een geschreven tekst schriftelijk overbrengt naar een andere taal.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal je verder helpen met het inplannen van je tolkdienst.
    of:
    Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl.

    Heb je meer dan 10 reserveringen mail naar reserveringen@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.

    Na elke reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!

    Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.

  • In welke talen kan ik een tolk reserveren?

    Wij hebben tolken in ruim 200 talen. Kijk hier voor een overzicht.

  • Staat jouw vraag er niet bij?

    Neem contact met ons op via het contactformulier.